
IN THE SUPERIOR COURT OF THE STATE OF DELAWARE 

US DOMINION, INC., DOMINION 
VOTING SYSTEMS, INC., and 
DOMINION VOTING SYSTEMS 
CORPORATION, 

Plaintiff, 

v. 

FOX NEWS NETWORK, LLC, 

Defendant. 

C.A. No. N21C-03-257 EMD 

CONSOLIDATED 

REDACTED PUBLIC VERSION 

US DOMINION, INC., DOMINION 
VOTING SYSTEMS, INC., and 
DOMINION VOTING SYSTEMS 
CORPORATION, 

Plaintiff, 

v. 

FOX CORPORATION, 

Defendant. 

C.A. No. N21C-11-082 EMD

DEFENDANT FOX CORPORATION’S OPENING BRIEF 
IN SUPPORT OF ITS MOTION FOR SUMMARY JUDGMENT 

Deadline



OF COUNSEL: 

Dan K. Webb 
WINSTON & STRAWN LLP 
35 W. Wacker Drive 
Chicago, IL 60601-9703 
(312) 558-5600

Paul D. Clement 
Erin E. Murphy 
CLEMENT & MURPHY, PLLC 
706 Duke Street  
Alexandria, VA 22314  
(202) 742-8900

Scott A. Keller 
LEHOTSKY KELLER LLP 
200 Massachusetts Avenue NW 
Washington, D.C. 20001 
(512) 693-8350

Eric M. George 
Katherine A. Petti 
Noah S. Helpern 
ELLIS GEORGE CIPOLLONE 
O’BRIEN ANNAGUEY LLP 
2121 Avenue of the Stars, 30th Floor 
Los Angeles, California 90067 
(310) 274-7100

Dated: January 17, 2023 

Blake Rohrbacher (#4750) 
Katharine L. Mowery (#5629) 
Angela Lam (#6431) 
RICHARDS, LAYTON & FINGER, P.A. 
920 North King Street 
Wilmington, DE  19801 
(302) 651-7700

Attorneys for Defendant Fox Corporation 

Deadline



TABLE OF CONTENTS 

Page 

i 
 

TABLE OF AUTHORITIES ................................................................................... iii

PRELIMINARY STATEMENT ............................................................................... 1

NATURE AND STAGE OF THE PROCEEDINGS ................................................ 2

STATEMENT OF QUESTIONS INVOLVED ......................................................... 2

STATEMENT OF UNDISPUTED FACTS .............................................................. 3

A. Fox Corporation’s Broad Media Business ............................................ 3

B. Dominion’s Lawsuit Against Fox Corporation ..................................... 4

C. The Voluminous Discovery Record ...................................................... 8

1. Hosts of Shows on Which the Challenged Fox News
Coverage Aired Uniformly Testified that Fox
Corporation Did Not Play Any Role—Direct or
Otherwise—In Creating or Publishing Any of the
Challenged Coverage. ................................................................. 9

2. Fox News Executives and Employees Uniformly
Testified that Fox Corporation Played No Role In
Creating or Publishing Any of the Challenged Coverage. ....... 12

3. The Written Discovery Record Contains No Evidence
that Fox Corporation Played Any Role—Direct or
Otherwise—In Creating or Publishing Any of the
Challenged Coverage. ............................................................... 14

ARGUMENT ........................................................................................................... 15

I. Dominion Has Failed to Produce Any Evidence That Fox Corporation
Is Liable for Any of the Statements Dominion Challenges. ......................... 17

II. Dominion Cannot Hold Fox Corporation Vicariously Liable for Acts
of Fox News or Its Employees. ..................................................................... 26

Deadline



TABLE OF CONTENTS 
(Continued) 

Page 

ii 

 

III. Dominion is Not Entitled to Recover Economic or Punitive Damages
From Fox Corporation. .................................................................................. 30

CONCLUSION ........................................................................................................ 32

Deadline



iii 

 

TABLE OF AUTHORITIES 

Page(s) 
CASES 

AeroGlobal Cap. Mgmt., LLC v. Cirrus Indus., Inc., 
871 A.2d 428 (Del. 2005) ................................................................................... 16 

Anderson v. Liberty Lobby, 
477 U.S. 242 (1986) ............................................................................................ 25 

Celle v. Filipino Rep. Enterprises Inc., 
209 F.3d 163 (2d. Cir. 2000) .............................................................................. 30 

Franklin v. Daily Holdings, Inc., 
135 A.D.3d 87 (N.Y. App. Div. 2015) ............................................................... 29 

Gaeta v. N.Y. News Inc., 
95 A.D.2d 315 (N.Y. App. Div. 1983), rev’d on other grounds, 465 
N.E.2d 802 (1984) .............................................................................................. 17 

Kashfi v. Phibro-Salomon, Inc., 
628 F. Supp. 727 (S.D.N.Y. 1986) ..................................................................... 27 

Loughry v. Lincoln First Bank, N.A., 
494 N.E.2d 70 (N.Y. 1986) ................................................................................. 31 

Martin v. Mooney, 
448 F. Supp. 3d 72 (D.N.H. 2020) ...................................................................... 29 

Moore v. Sizemore, 
405 A.2d 679 (Del. 1979) ................................................................................... 16 

N.Y. Times Co. v. Sullivan, 
376 U.S. 254 (1964) ............................................................................................ 18 

Present v. Avon Prods., Inc., 
253 A.D.2d 183 (N.Y. App. Div. 1999) ............................................................. 30 

Royal Indus. Ltd. v. Kraft Foods, Inc., 
926 F. Supp. 407 (S.D.N.Y. 1996) ..................................................................... 27 

Deadline



iv 

 

Serrano v. N.Y. Times Co., 
19 A.D.3d 577 (N.Y. App. Div. 2005) ............................................................... 27 

State ex rel. Higgins v. SourceGas, LLC, 
2012 WL 1721783 (Del. Super. May 15, 2012) ................................................. 26 

Stern v. News Corp, 
2010 WL 5158635 (S.D.N.Y. Oct. 14, 2010), report and 
recommendation adopted, 2010 WL 5158637 (S.D.N.Y. Dec. 16, 2010) 
 ....................................................................................................................... 26, 29 

T.S. Haulers, Inc. v. Kaplan, 
2001 WL 1359106 (N.Y. Sup. Ct.) ..................................................................... 17 

Turner v. Ass’n of Owners of Bethany Seaview Condo., 
2013 WL 1861930 (Del. Super. Ct. Apr. 26, 2013) ........................................... 16 

United States v. Bestfoods, 
524 U.S. 51 (1998) .............................................................................................. 26 

US Dominion, Inc. v. Fox Corp., 
2022 WL 2229781 (Del. Super. Ct. June 21, 2022) ....................................passim 

Wilcox v. Newark Valley Cent. Sch. Dist., 
129 A.D.3d 1230 (N.Y. App. Div. 2015) ........................................................... 25 

Williby v. Hearst Corp., 
2017 WL 1210036 (N.D. Cal. Mar. 31, 2017) ................................................... 29 

STATUTES & RULES 

N.Y. C.P.L.R. § 3212(h) .......................................................................................... 17 

Super. Ct. Civ. R. 56(c) ............................................................................................ 16 

Deadline



1 

 

PRELIMINARY STATEMENT 

In its motion-to-dismiss opinion, this Court permitted Dominion’s claims to 

proceed against Fox Corporation (the ultimate parent of initial defendant Fox News 

Network, LLC) on the theory “that Fox Corporation played a direct role in the 

creation and publication of the statements at issue.”  US Dominion, Inc. v. Fox Corp., 

2022 WL 2229781, at *9 (Del. Super. Ct. June 21, 2022) (emphasis added).  The 

Court expressed serious “misgivings” about Dominion’s other theories of liability, 

including theories of corporate control, veil-piercing, and agency liability.  Id.   

After more than a year of discovery, the record in this consolidated case 

confirms that Fox Corporation had no role in the creation and publication of the 

challenged statements—all of which aired on either Fox Business Network or Fox 

News Channel, networks owned and operated by Fox News Network, LLC (“Fox 

News”).  Dominion has deposed dozens and dozens of witnesses from Fox News 

and the CEO of Fox Corporation.  Every single one denied that anyone at Fox 

Corporation participated in creating any of Fox News’s coverage of Dominion, let 

alone any of the challenged statements, which are the only ones relevant here.  The 

reams of written discovery produced by both Fox News and Fox Corporation 

confirm the same:  Fox Corporation did not direct, participate in, or play any role in 

the creation or publication of the statements Dominion challenges.  Accordingly, 

while Fox Corporation is entitled to summary judgment for all the reasons explained 

Deadline



2 

 

in Fox News’s motion for summary judgment, which it joins and incorporates into 

this motion by reference, Fox Corporation is entitled to summary judgment for the 

independent reason that Dominion simply has not produced the evidence necessary 

to hold Fox Corporation liable for the challenged statements.   

NATURE AND STAGE OF THE PROCEEDINGS 

Plaintiffs filed their complaint against Fox Corporation on November 8, 2021.  

Fox Corporation filed a motion to dismiss on December 30, 2021.  The Court heard 

argument on the motion in March 2022.  The Court granted in part and denied in 

part Fox Corporation’s motion to dismiss on June 21, 2022, and Fox Corporation 

filed its answer on July 6, 2022.  In the months that followed, Dominion, Fox News, 

and Fox Corporation produced millions of documents and hundreds of pages of 

written discovery responses, and dozens of witnesses from Dominion and Fox News 

sat for deposition, as did the CEO of Fox Corporation.  The Court consolidated the 

Fox News and Fox Corporation cases on December 22, 2022.  The Court 

subsequently ordered dispositive motions for all parties to be filed by January 17, 

2023, and noted that the parties may supplement their opposition briefs with any 

additional discovery obtained during January 2023.  

STATEMENT OF QUESTIONS INVOLVED 

Whether Fox Corporation is entitled to summary judgment on all of 

Dominion’s defamation claims. 

Deadline



3 

 

STATEMENT OF UNDISPUTED FACTS 

A. Fox Corporation’s Broad Media Business

Fox Corporation is a publicly traded news, sports, and entertainment company

that owns numerous subsidiary businesses.  Fox Corporation produces and delivers 

news, sports, and entertainment content through its primary brands, including FOX 

News Media (the trade name for Fox News Network, which includes Fox News 

Channel, Fox Business Network, Fox Digital, Fox News Audio, and Fox Weather); 

Fox Sports; Fox Entertainment; Fox Television Stations; and the ad-supported video 

on demand service TUBI.  Ex. G14, Fox Corporation 2022 Form 10-K, at 2.1  These 

subsidiaries all maintain their own employees, management structures, and 

corporate executives.  The programming on Fox Corporation’s outlets is diverse and 

substantial.  It includes shows such as Lego Masters, Hell’s Kitchen, Bob’s Burgers, 

and The Masked Singer, sporting events such as NFL and NCAA football, MLB, 

and FIFA, television episodes and movies that users can stream online, and the news, 

opinion, and information content available from Fox News Channel, Fox Weather, 

Fox Business Network, and Fox News Audio.     

1 This exhibit, along with all exhibits, shall be attached to the Mowery Declaration 
or the Helpern Declaration filed contemporaneously herewith. 

Deadline



4 

 

B. Dominion’s Lawsuit Against Fox Corporation

In March 2021, US Dominion, Inc., Dominion Voting Systems, Inc., and

Dominion Voting Systems Corporation (collectively, “Dominion,” or “Plaintiffs”), 

sued Fox News Network, LLC for defamation based on coverage of the 2020 

election on Fox Business Network and Fox News Channel.  US Dominion, Inc. v. 

Fox News Network, LLC, Complaint, D.I. 1 (Del. Super.) (“Fox News Compl.”).  

The Court is by now familiar with the facts alleged in that lawsuit.  Detailed 

descriptions of the coverage Dominion challenges can be found in Fox News’s 

Motion for Summary Judgment (“FNN MSJ”) and accompanying appendix, which 

Fox Corporation incorporates by reference.   

In brief, Dominion’s claim against Fox News stems from coverage of and 

commentary on allegations leveled by then-President Donald Trump and his 

surrogates in the wake of the hotly-contested 2020 presidential election that 

Dominion voting machines were used to fraudulently influence the outcome of the 

election.  Fox News Compl. ¶179.  The federal government and numerous state 

governments investigated those allegations, which were pressed in numerous 

lawsuits brought by the President’s lawyers and allies across the country in an effort 

to overturn the election before the mid-December deadline for finalizing the 

electoral vote.  Id.  Virtually every outlet in the country, if not the world, covered 

that unprecedented effort to alter the results of a presidential election.  Id. ¶¶17, 50, 

Deadline



5 

 

69, n.79; see also, e.g., Exs. D18, Cause of Election Day Glitch in Georgia Counties 

Still Unexplained, Politico (Nov. 4, 2020); D19, Georgia’s Gwinnett County blames 

Dominion Voting Systems for day-long delay reporting results, CNN (Nov. 6, 2020). 

Yet Dominion sued only three:  the companies owning conservative-leaning cable 

networks Fox News, Newsmax Media, and OANN.   

In its complaint against Fox News, Dominion did not allege that any Fox 

Corporation employee, officer, or director made or published any of the challenged 

statements.  See Fox News Compl. ¶179.  Almost eight months later, however, and 

before obtaining any document production or serving any non-party subpoena on 

Fox Corporation in the Fox News matter, Dominion filed a separate lawsuit against 

Fox Corporation and Fox Broadcasting, LLC, alleging essentially the same 

defamation claims, based on the same statements challenged in its suit against Fox 

News.  Indeed, the bulk of Dominion’s new complaint was copied verbatim from its 

complaint against Fox News.  US Dominion, Inc. v. Fox Corp., Complaint, D.I. 1 

(Del. Super.) (“Complaint”).  As summarized by this Court, the Complaint accused 

“Fox Corporation, acting through Rupert and Lachlan Murdoch and others,” of being 

“directly involved in the ‘defamatory scheme’” against Dominion.  Fox Corp., 2022 

WL 2229781, at *2.  In particular, Dominion alleged that “Fox Corporation 

participated in the creation and publication of Fox News’s defamatory statements,” 

claiming that “executives at Fox Corporation believed Fox News would benefit if it 

Deadline



6 

 

endorsed former President Trump’s election fraud narrative [so they] ‘pressur[ed]’ 

Fox News to ‘lure the Fox audience back home’ and ‘encouraged’ on-air 

personalities to perpetuate false claims about Dominion; and Fox Corporation 

‘rewarded’ those at Fox News who complied with the alleged instructions and 

‘punished’ those who did not.”  Id. at *8.   

Fox Corporation and Fox Broadcasting moved to dismiss the Complaint.  The 

Court granted the motion as to Fox Broadcasting but permitted the case to proceed 

against Fox Corporation, but only on a narrow basis.  Recognizing that corporate 

veil-piercing is available only in the Court of the Chancery, not the Superior Court, 

the Court rejected veil-piercing as a theory of liability against Fox Corporation as a 

matter of law.  See, e.g., Exs. J1, Motion to Dismiss Oral Argument Hearing Tr., at 

20:15-21:4 (Mar. 15, 2022); J2, Motion for Consolidation Oral Argument Hearing 

Tr., at 96:9-20 (Dec. 21, 2022).  The Court also cast considerable doubt on 

Dominion’s corporate-control theory, emphasizing that the agency theory of 

vicarious liability cannot be used as an end-run around the limitations on veil-

piercing.  As the Court explained:  “Dominion’s agency theory rests primarily on its 

assertion that Fox Corporation exercises a high degree of control over the operations 

of Fox News… [which] come[s] close to contravening the ‘fundamental [rule] that 

a parent is considered a legally separate entity from its subsidiary and cannot be held 

liable for the subsidiary’s action based solely on its ownership of a controlling 

Deadline



7 

 

interest in the subsidiary.’”  Fox Corp., 2022 WL 2229781, at *9 (internal citation 

omitted).   

The Court ultimately allowed Dominion’s claims against Fox Corporation to 

move forward only to the extent Dominion could prove that someone at Fox 

Corporation played a direct role in creating and publishing the challenged 

statements.  Fox Corp., 2022 WL 2229781, at *9.  The Court reiterated that ruling 

just this past month, explaining that mere allegations of corporate control over Fox 

News are not enough to hold Fox Corporation vicariously liable for all statements 

published by its subsidiary.   

. . . I am having an issue with your corporate control argument because 
I think I have already ruled on that. I am not going to let people pierce 
the corporate veil, so you might as well throw those experts out right 
now. If you want to pierce the corporate veil, you are in the wrong 
place. And, so, corporate control is going to be a touchy subject with 
this Judge. I have already gone through this. 

Ex. J2, Motion for Consolidation Oral Argument Hearing Tr., at 96:10-20 (Dec. 21, 

2022); see also Ex. J1, Motion to Dismiss Oral Argument Hearing Tr., at 20:15-21:4 

(Mar. 15, 2022).2   

2 See also, e.g., Ex. J1, Motion to Dismiss Oral Argument Hearing Tr., at 6:17-8:8 
(Mar. 15, 2022).  

I’m having a lot of problem[s] with the notion of agency versus piercing 
the corporate veil here. . . If a parent -  - I mean, as we all know that 
corporations act through agents. . . [W]ouldn’t you always able to 
pierce back to the corporation in Superior Court by just arguing that the 
parent corporation is exercising control over the subsidiary and causing 

Deadline



8 

 

Accordingly, to prove its claims against Fox Corporation, Dominion must 

prove that Fox Corporation played a direct role in creating and publishing the 

statements that Dominion challenges.  Fox Corp., 2022 WL 2229781, at *9.  And 

Dominion must also prove that Fox Corporation did so with the actual malice 

necessary to sustain a defamation claim.  See Ex. J2, Motion for Consolidation Oral 

Argument Hearing Tr., at 101:13-102:5. 

C. The Voluminous Discovery Record

Since the Court issued its motion-to-dismiss opinion in the Fox Corporation

case, Fox News and Fox Corporation have produced more than a million documents, 

including emails, texts, and instant messages from scores of custodians.  And 

Dominion has deposed dozens of Fox News witnesses, including Fox News hosts, 

producers, and senior executives (including even the Fox News CEO), numerous 

the subsidiary to do what it did?  And that may not be as a big a deal in 
other jurisdictions where the courts are not separate, but here we have 
Chancery and we have Superior Court and I can’t pierce the corporate 
veil. . . . [T]he theory here is that Fox Corporation directed Fox News 
to do certain things for the benefit of Fox Corporation.  But that could 
be said with a lot of parent subsidiaries and that’s not enough 
necessarily to pierce back to the corporate veil. 

Id. at 45:4-10 (“[C]ouldn’t you use agency arguments to circumvent piercing the 
corporate veil and then end up in Superior Court by just alleging that the parent 
directed the subsidiary to take on obligations because the ultimate beneficiary - - 
let’s say the parent owns 100 percent of the stock - - and the subsidiary is just the 
operating entity?”); Ex. J2, Motion for Consolidation Oral Argument Hearing Tr., 
at 101:13-102:5 (Dec. 21, 2022) (“And what I did rule in the Fox Corporation is 
we are not going there, in this Court, corporate control.”). 

Deadline



9 

 

third parties, and the CEO of Fox Corporation.  Yet despite this mountain of 

discovery, Dominion has failed to produce a shred of evidence that anyone at Fox 

Corporation was directly involved in creating or publishing any of the statements 

Dominion challenges.  That is not for lack of trying.  Dominion repeatedly asked 

Fox News executives, hosts, and staff whether Fox Corporation employees played a 

role in, or affected, the challenged statements about Dominion.  The answer—every 

single time, for every single witness—was:  No.  Written discovery produced 

confirms the same.  Simply put, there is nothing in the record to support Dominion’s 

lone remaining theory of liability and no basis to think that Dominion will able to 

identify any such evidence through the very limited discovery that remains.   

1. Hosts of Shows on Which the Challenged Fox News
Coverage Aired Uniformly Testified that Fox Corporation
Did Not Play Any Role—Direct or Otherwise—In Creating
or Publishing Any of the Challenged Coverage.

To begin, hosts of the challenged Fox News coverage uniformly testified that 

Fox Corporation did not play any role in creating or publishing any of their coverage 

or commentary on about Dominion.  

For example, Jeanine Pirro was asked the following: 

Q. Did you ever speak with anyone at Fox Corporation about the
content of your shows related to the 2020 presidential election?
A. Fox Corporation, no.
Q. Did you ever speak with anyone at Fox Corporation about the
contents of your shows that contained allegations of potential fraud in
the 2020 presidential election?

Deadline



10 

 

A. No.
Q. Did you ever speak with anyone at Fox Corporation about the
plaintiffs in this case, U.S. Dominion, Incorporated, Dominion Voting
Systems, Incorporated, and Dominion Voting Systems Corporation?
A. No, I did not.

Ex. E25, J. Pirro Dep. Tr., at 421:21-422:13. 

Maria Bartiromo testified to the same: 

Q. [D]id you ever at any time ever talk to anybody at the parent
corporation of Fox News called Fox Corporation? Did you ever talk to
anyone at Fox Corporation at all about Dominion or the allegations
being made about Dominion?
A. No, never.

Ex. E26, M. Bartiromo Dep. Tr., at 406:7-10. 

So too Tucker Carlson: 

Q. Did you ever communicate with Mr. Lachlan Murdoch in any way
about claims or election fraud in the 2020 election?
A. Not that I recall.
Q. Did you ever speak with Mr. – or communicate with Mr. Murdoch
in any mode or method about Dominion?
A. Not that I’m aware of.
Q. Or Sidney Powell?
A. Not that I’m aware of.
Q. Or Mike Lindell?
A. Not that I’m aware of.

* * *

I can say with complete certainty, allowing for somehow maybe I forget 
it, but as I sit here now I can say with what I believe is complete 
certainty I did not discuss [whether Mike Lindell would come on his 
show] with the Murdochs.  I can’t imagine that I would have. 

Deadline



11 

 

Ex. E27, T. Carlson Dep. Tr., at 165:15-166:1; 227:1-6; see also Ex. E28, J. 

Wells, Dep. Tr., at 13:16-14:18; 87:18-20 (Executive Producer for Tucker Carlson 

Tonight testifying that Rupert Murdoch never communicated “anything specific 

relating to a story, such as the 2020 election,” and never communicated about Sidney 

Powell with Rupert Murdoch, and that Lachlan Murdoch “doesn’t get involved in 

direct editorial decisions.”) 

And when Lou Dobbs was asked if “any of the Murdochs” ever directed him 

to have or not have any of the people who were leveling allegations against 

Dominion in the wake of the election on his show, Dobbs testified “No, that would 

not have happened.”  Ex. E29, L. Dobbs Dep. Tr., at 96:22-23; see also id. at 98:24-

99:11.   

In sum, the hosts on whose shows challenged statements were made uniformly 

testified that they never received instruction from anyone at Fox Corporation, 

including Rupert Murdoch or Lachlan Murdoch, regarding any of that coverage. 

Indeed, the testimony of the hosts to whom such questions were put was so starkly 

and uniformly damaging to Dominion’s case that Dominion apparently decided not 

to bother asking similar questions of any of the other hosts whose coverage it has 

tried to put at issue.  The record is thus devoid of any testimony from any host 

supporting Dominion’s dubious allegations that Fox Corporation played a direct or 

indirect role in creating or publishing any of the challenged statements.  

Deadline



12 

 

2. Fox News Executives and Employees Uniformly Testified
that Fox Corporation Played No Role In Creating or
Publishing Any of the Challenged Coverage.

Like the hosts on whose shows the statements were made, other Fox News 

witnesses likewise confirmed that Fox Corporation played no role in creating or 

publishing the challenged coverage.  None testified to the contrary, leaving 

Dominion with no evidence of any such involvement by Fox Corporation. 

First, hosts of shows whose Dominion-related coverage Dominion has not 

challenged similarly testified that Fox Corporation had no role in the creation or 

publication of their coverage on Dominion.  For example, Bret Baier, host of Special 

Report with Bret Baier, testified: 

Q. Did anybody on your staff, or Jay Wallace or Suzanne Scott or the
Murdochs, ever say anything about the claim that Dominion had rigged
the election against President Trump?
A. [N]o. I didn’t have any conversations editorially about that story
with Jay Wallace, Suzanne Scott, or the Murdochs.

Ex. E30, B. Baier Dep. Tr., at 61:27-62:13. 

Similarly, Dana Perino, host of America’s Newsroom, testified:  “Q.  Ms. 

Perino, have you ever had any conversations with any members of the Murdoch 

family about Dominion?  A.  No.”  Ex. E31, D. Perino Dep. Tr., at 185:4-7.  

Fox News executives likewise testified that that Fox Corporation played no 

role in the creation or publication of the allegations against Dominion.  Suzanne 

Scott, the CEO of Fox News, testified as follows: 

Deadline



Q. Did you talk about Sidney Powell with Mr. Murdoch?
A. No, not that I recall.
Q. Did you talk about Dominion at all with Mr. Murdoch?
A. I don’t remember ever talking to Rupert about Dominion, no.

Ex. E32, S. Scott Dep. Tr., at 328:8-11.  

As did Alan Komissarroff, Senior Vice President of News and Politics 

at Fox News: 

Q. Do you ever recall Rupert Murdoch telling you to cover the
allegations of Sidney Powell?
A. No.
Q. Do you ever recall Rupert Murdoch telling you to cover the
allegations of Rudy Giuliani?
A. No.
Q. Do you ever recall Rupert Murdoch telling you to cover the
allegations about -- made by Donald Trump with respect to Dominion
voting machines?
A. No.
Q. Same with Lachlan Murdoch, do you ever recall Lachlan Murdoch
telling you to cover the allegations of Sidney Powell?
A. No.
Q. Do you ever recall Lachlan Murdoch telling you to cover the
allegations of Rudy Giuliani?
A. No.
Q. Do you ever recall Lachlan Murdoch telling you to cover the
allegations about Dominion voting machines made by Donald Trump?
A. No.

Ex. E33, A. Komissaroff Dep. Tr., at 208:10-209:5.  

David Clark, Senior Vice President for Weekend News and Programming for 

Fox News, testified that he could not recall discussing Sidney Powell or Rudy 

13 

 

Deadline



14 

 

Giuliani’s appearance on November 15th with either Rupert or Lachlan Murdoch. 

Ex. E34, D. Clark Dep. Tr., at 298:9-300:23.   

Meade Cooper, Executive Vice President of Primetime Programming for Fox 

News, testified that no one at Fox Corporation instructed her to cover specific topics 

during the relevant period, and for good measure that she never even conversed 

about what topics should be covered with either Rupert or Lachlan Murdoch. Ex. 

E35, M. Cooper Dep. Tr., at 282:4-23.  

Gary Schreier, who at the relevant time was the Senior Vice President of 

Programming for the Fox Business Network, testified that neither Rupert nor 

Lachlan Murodoch ever spoke to him about Sidney Powell or Rudy Giuliani.  Ex. 

E36, G. Schreier Dep. Tr., at 252:20-253:1.  

There is thus no testimony at all to support Dominion’s direct-participation 

theory. 

3. The Written Discovery Record Contains No Evidence that
Fox Corporation Played Any Role—Direct or Otherwise—
In Creating or Publishing Any of the Challenged Coverage.

The written discovery responses likewise contain no evidence to support—

and, to the contrary, affirmatively refute—Dominion’s claim that Fox Corporation 

directed the creation or publication of the challenged coverage.  Indeed, Fox 

Corporation’s sworn interrogatory responses state that it is unaware of any Fox 

Corporation personnel or employees during the relevant period who played a role in 

Deadline



15 

 

drafting, editing, reviewing, investigating, producing, approving, contributing to, or 

making decisions related to any of the content Dominion challenges.  (Defendant 

Fox Corporation’s Supplemental Responses and Objections to Plaintiffs’ Second Set 

of Interrogatories, Interrogatory Nos. 1–3, 7, 9, 15, 29, 31, 33, 35, 37, 39, 45, 47.) 

Likewise, Fox News’s sworn interrogatory responses state that no one from Fox 

Corporation drafted, edited, reviewed, investigated, or approved any segment or 

interview on any of the broadcasts or social media posts Dominion challenges.  

(Defendant Fox News Network, LLC’s Responses and Objections to Plaintiffs’ First 

Set of Interrogatories, Interrogatory No. 3.)     

Discovery to date has neither revealed any evidence to the contrary nor 

provided any basis to believe that any such evidence exists.  The written discovery 

record thus contains no evidence whatsoever to substantiate Dominion’s direct-

control theory.  

ARGUMENT 

Dominion has spent the past year gathering millions of pages of document 

discovery and taking dozens of depositions from Fox News and Fox Corporation. 

And all of that has succeeded only in confirming that there is no evidence that anyone 

in Fox Corporation had a direct role in creating or publishing any of challenged 

statements in this consolidated case.  To the contrary, Fox News hosts testified 

repeatedly that they covered the President’s allegations about Dominion because 

Deadline



16 

 

they were the most newsworthy story of the day, not because anyone at Fox 

Corporation directed them to do so.  Because there is no evidence of any direct 

control or even participation by Fox Corporation as to the creation of these 

challenged statements, and indeed much evidence to the contrary, there is no genuine 

issue of material fact on that issue.  That suffices to warrant summary judgment to 

Fox Corporation on all of Dominion’s claims. 

Under the traditional Delaware summary-judgment standard, once “the 

moving party supports its summary judgment motion with evidence that no genuine 

issue of material fact exists, the burden shifts to the non-moving party to establish 

the existence of issues of material fact in dispute,” and if “the Court finds no genuine 

issues of material fact exist, then summary judgment is appropriate.”  Turner v. Ass’n 

of Owners of Bethany Seaview Condo., 2013 WL 1861930, at *2 (Del. Super. Ct. 

Apr. 26, 2013) (internal citations omitted); see also Moore v. Sizemore, 405 A.2d 

679, 680-81 (Del. 1979); Super. Ct. Civ. R. 56(c).  “The disposition of litigation by 

motion for summary judgment should, when possible, be encouraged for it should 

result in a prompt, expeditious and economical ending of lawsuits.”  AeroGlobal 

Cap. Mgmt., LLC v. Cirrus Indus., Inc., 871 A.2d 428, 443 (Del. 2005) (quoting 

Davis v. Univ. of Del., 240 A.2d 583, 584 (Del. 1968)).   

Here, the burden Dominion must meet is higher still.  For the reasons 

explained in Fox News’s brief on New York’s anti-SLAPP statute, see Fox News 

Deadline



17 

 

D.I. 595 (incorporated into this motion by reference), this case is governed by New

York’s anti-SLAPP statute, which requires the plaintiff in a defamation case to 

establish a “substantial basis in law and fact” to survive summary judgment.  N.Y. 

C.P.L.R. § 3212(h) (emphasis added).  Under this heightened standard, Dominion

must produce “strong evidence” supporting its defamation claims to withstand 

summary judgment.  T.S. Haulers, Inc. v. Kaplan, 2001 WL 1359106, at *3 (N.Y. 

Sup. Ct. July 17, 2001).  But Dominion has failed to adduce any evidence, much less 

strong evidence, to support its direct liability claim against Fox Corporation.  At 

bottom, Dominion’s defamation claims against Fox Corporation are not just 

unprecedented and dangerous, but unsupported by any facts. 

I. Dominion Has Failed to Produce Any Evidence That Fox Corporation Is
Liable for Any of the Statements Dominion Challenges.

As this Court held in its motion-to-dismiss opinion, to hold Fox Corporation

liable for defamation based on statements made on various Fox News programs, 

Dominion must prove that Fox Corporation’s employees—indeed, per Dominion’s 

own allegations, Rupert and Lachlan Murdoch in particular—played an “affirmative 

role in the preparation or editing of” each of the challenged statements, or directed 

Fox News to publish them.  Gaeta v. N.Y. News Inc., 95 A.D.2d 315, 328 (N.Y. App. 

Div. 1983), rev’d on other grounds, 465 N.E.2d 802 (1984).  After all, “a defamation 

claim cannot survive without an allegation that defendants participated in the 

Deadline



18 

 

creation or the publication of the statements at issue.”  Fox Corp., 2022 WL 

2229781, at *8 (quoting Treppel v. Biovail Corp., 2005 WL 2086339, at *3 

(S.D.N.Y. Aug. 30, 2005)).  Moreover, Dominion would have to prove that “the state 

of mind required for actual malice” was “brought home to” whomever at Fox 

Corporation purportedly had “responsibility for the publication” of each challenged 

statement, N.Y. Times Co. v. Sullivan, 376 U.S. 254, 287 (1964)—i.e., again, by its 

own allegations, Rupert or Lachlan Murdoch.   

More than a year of discovery has confirmed what Fox Corporation has been 

saying all along:  Neither Rupert nor Lachlan Murdoch nor anyone else at Fox 

Corporation played any role whatsoever in creating or publishing any of the 

statements Dominion challenges.  Indeed, Dominion’s theory that Rupert and 

Lachlan Murdoch encouraged Fox News hosts to air the President’s allegations 

about Dominion to curry favor with the President and to hold off upstart competitors 

was implausible from the start.  Dominion itself acknowledged that some of Fox 

News’s most popular hosts openly questioned the President’s claims on air.  And it 

has never explained why they would do so if Rupert or Lachlan Murdoch were 

instructing Fox News that the way to “lure the Fox audience back home” was to 

fabricate claims about Dominion.  

At the motion-to-dismiss stage, the Court held that Dominion adequately 

alleged that Rupert and Lachlan Murdoch “were closely involved” with decisions 

Deadline



19 

 

relating to Fox News’s coverage of Dominion, and pressured Fox News to 

perpetuate false claims about Dominion to “lure the Fox audience back home” and 

away from upstart news outlets like OANN and Newsmax.  Fox Corp., 2022 WL 

2229781, at *8.  But while Dominion’s allegations may have sufficed to survive a 

motion to dismiss, Dominion must produce evidence supporting them to survive 

summary judgment.  Dominion has produced nothing of the sort.  To the contrary, 

reams of discovery over the past year confirm that no Fox Corporation employee 

played any role in the creation or publication of the allegedly defamatory statements, 

let alone that Rupert or Lachlan Murdoch did so—and did so with actual malice to 

boot.  Not one witness has testified that either Rupert or Lachlan Murdoch (or, again, 

anyone else at Fox Corporation) played any role in approving or controlling the 

content of any of the challenged coverage.  To the contrary, Fox News hosts 

uniformly testified that they covered the President’s allegations because they were 

the most newsworthy story of the day—not because of some directive from Fox 

Corporation executives to “lure the Fox audience back home.”  

For instance, as Tucker Carlson explained, “the allegation that the presidential 

election was rigged by a voting machine company, true or not, is in itself one of the 

biggest news stories of [our] lifetimes.”  Ex. E27, T. Carlson Dep. Tr., at 324:25-

325:4.  Maria Bartiromo stated:  “I think when talking about a sitting President and 

his legal team, making the very serious charge that a voting machine was behind 

Deadline



20 

 

fraud in an election, and he has evidence that will overturn an election, I think that 

it’s warranted to hear that charge and what’s behind it for the American people to 

understand what their President is saying.”  Ex. E26, M. Bartiromo Dep. Tr., at 

113:10-17.  Sean Hannity said that he reported on the Dominion story because it was 

“newsworthy” and “the top news of the day.”  Ex. E37, S. Hannity Dep. Tr., at 47:8-

17. Lou Dobbs testified that “the American public has a right to know and certainly

a right to know why their President is expressing his, his deeply held belief that the 

election had been rigged.”  Ex. E29, L. Dobbs Dep. Tr., at 331:8-11.  “[F]or a 

President to be—to be making these charges is not only a serious and deserves great 

respect and regard and I believe a great deal of attention by the media, it’s a historic 

moment.”  Id. at 331:15-22.  And Jeanine Pirro explained that her “job was to present 

a balanced picture to America to let them know that here is the president’s lawyer, 

the president of the United States, in a contested presidential election who was telling 

us for the first time about Dominion and Smartmatic.”  Ex. E25, J. Pirro Dep. Tr., at 

292:11-17.   

It is therefore little surprise that Fox News hosts uniformly testified that 

Rupert and Lachlan Murdoch had nothing to do with their choice to cover the most 

newsworthy topic of the day.  When asked whether he “ever receive[d] instructions 

or guidance from executives at Fox about who you could or could not have on Lou 

Dobbs Tonight as a guest,” Dobbs testified “no.”  Ex. E29, L. Dobbs Dep. Tr., at 

Deadline



21 

 

94:20-25.  When asked if “any of the Murdochs” would have given him direction or 

guidance on who to book, he unequivocally stated:  “No, that would not have 

happened.”  Id. at 96:22-23.  When Dominion’s lawyer tried again to ask whether 

Dobbs was “given any instructions or guidance, directly or indirectly, from Fox 

executives about the topic of election fraud relating to the 2020 election,” Dobbs 

again answered:  “Not at all.”  Id. at 99:24-100:3.    

Other hosts expressed similar sentiments.  When asked whether she “ever 

sp[o]k[e] with anyone at Fox Corporation about the content of your shows related to 

the 2020 presidential election,” Pirro answered:  “Fox Corporation, no.”  Ex. E25, J. 

Pirro Dep. Tr., at 421:21-25.  Likewise, when asked whether she “ever sp[o]k[e] 

with anyone at Fox Corporation about the contents of your shows that contained 

allegations of potential fraud in the 2020 presidential election,” Pirro answered: 

“No.”  Id. at 422:2-7.  And when asked whether she “ever sp[o]k[e] with anyone at 

Fox Corporation about the plaintiffs in this case, U.S. Dominion, Incorporated, 

Dominion Voting Systems, Incorporated, and Dominion Voting Systems 

Corporation,” Pirro again answered:  “No, I did not.”  Id. at 422:8-13.  

Bartiromo testified that if her “bosses Suzanne Scott, Rupert Murdoch, 

Lachlan Murdoch” had given her “a directive about having a person – about having 

or not having a particular guest on your show,” she would have listened.  But she 

confirmed that “they never said anything like that.”  Ex. E26, M. Bartiromo Dep. 

Deadline



22 

 

Tr., at 259:24-260:11.  Dominion’s lawyer retorted:  “But you understand that if they 

did exercise—if they did tell you to do something, you would follow their 

instruction?”  Id. at 260:12-14.  Bartiromo responded:  “Well, it’s my boss, but 

they—they’ve never done that.”  Id. at 260:15-16.  Later in her deposition, when 

asked whether she “at any time ever talk[ed] to anybody at the parent corporation of 

Fox News called Fox Corporation ... about Dominion or the allegations being made 

about Dominion,” she answered:  “No never.”  Id. at 406:6-10.  She then stated 

unequivocally:  “I never discussed Dominion with Rupert, Lachlan or Suzanne 

Scott.”  Id. at 406:16-17. 

Similarly, when asked whether anyone from the “Murdoch family” or 

“Suzanne Scott” spoke to him about his on-air comments casting doubt on Powell’s 

claims, Carlson testified:  “I can say unequivocally that no one at Fox tried to force 

me to take a specific line on Sidney Powell or any other feature of the 2020 election.” 

Ex. E27, T. Carlson Dep. Tr., at 114:2-21.  “I made these judgments independently 

and I think the record will reflect that because it’s true.”  Id. at 114:22-23.  When 

asked:  “Did you speak with anyone in Fox leadership, broadly defined, about how 

to address the fact that Sidney Powell was going on television and appearing on other 

platforms and attacking you for calling her out,” Carlson responded “no.”  Id. at 

136:13-19.   

Deadline



23 

 

When asked:  “Did you ever communicate with Mr. Lachlan Murdoch in any 

way about claims or election fraud in the 2020 election,” Carlson stated:  “Not that 

I recall.”  Id. at 165:15-18.  Likewise, when asked whether he communicated with 

Murdoch “about Dominion,” Carlson again answered:  “Not that I’m aware of.”  Id. 

at 165:19-22.  “Q:  Or Sidney Powell?  A:  Not that I’m aware of.”  Id. at 165:23-

24. “Q:  Or Mike Lindell?  A:  Not that I’m aware of.”  Id. at 165:25-166:1.  When

asked whether he discussed booking Lindell on his show with either “Ms. Scott” or 

“any of the Murdoch family,” Carlson testified:  “I can say with complete certainty, 

allowing for somehow maybe I forget it, but as I sit here now I can say with what I 

believe is complete certainty I did not discuss [whether Mike Lindell would come 

on his show] with the Murdochs.  I can’t imagine that I would have.”  Id. at 165:15-

166:1, 227:1-6.  Even Suzanne Scott, Fox News’s CEO, who herself was not directly 

involved in creating or publishing the challenged statements, testified:  “Q. Did you 

talk about Dominion at all with Mr. Murdoch?  A.  I don’t remember ever talking to 

Rupert about Dominion, no.”  Ex. E32, S. Scott Dep. Tr., at 328:8-11.   

None of that is surprising given the way Fox News operates.  As multiple 

executives and producers testified, it is Fox News, not Fox Corporation, that controls 

the content of Fox News shows.  Jay Wallace, the President and Executive Editor of 

Fox News, explained that he is “the executive editor with ultimate editorial control 

over the content of Fox News.”  Ex. E38, J. Wallace Dep. Tr., at 244:17-20; see also 

Deadline



24 

 

id. at 171:9-13 (“Q.  You had ultimate editorial oversight for the content broadcast 

on Fox News about the 2020 election, right?  A. Yes, ma’am”); id. at 343  

 

 id. at 39-41 (testifying that guests were mostly a “show 

level” responsibility).  Other Fox News executives said the same thing.  See, e.g., 

Ex. E35, M. Cooper Dep. Tr., at 282:4-23 (“Q.  Did anyone at Fox Corporation ever 

instruct you to book specific guests during the relevant time period?  A. No. . . .  Q. 

Did anyone at Fox Corporation ever instruct you to cover specific topics during the 

relevant time period?  A.  No.  Q. Did you ever converse with Rupert Murdoch 

concerning which topics should be covered on the shows you oversaw during the 

relevant time period?  A.  No.  Q.  Did you ever converse with Lachlan Murdoch 

concerning which topics should be covered on the shows you oversaw during the 

relevant time period?  A.  No.”); Ex. E39, Fox News 30(b)(6) J. Dorrego Dep. Tr., 

at 62:23-63:4 (COO and CFO of Fox News)  

 

 

  

In short, the record is completely devoid of any evidence that Rupert or 

Lachlan Murdoch (or anyone else at Fox Corporation) had a role in creating or 

publishing the challenged statements.  That suffices to entitle Fox Corporation to 

Deadline



25 

 

summary judgment.  As the United States Supreme Court has emphasized, when it 

comes to defamation claims, it is not enough for the plaintiff to “merely assert[] that 

the jury might, and legally could, disbelieve the defendant’s denial.”  Anderson v. 

Liberty Lobby, 477 U.S. 242, 256 (1986); see also, e.g., id. at 256-57 (holding that 

even “discredited testimony is not [normally] considered a sufficient basis for 

drawing a contrary conclusion” (quoting Bose Corp. v. Consumers Union of U.S., 

Inc., 466 U.S. 485, 512 (1984))).  Given the First Amendment interests at stake, the 

plaintiff must produce affirmative evidence supporting its claim that the defendant 

not only played a direct role in creating or publishing each challenged statement, but 

did so with actual malice.3  Dominion alleged “direct involvement” by Rupert and 

Lachlan Murdoch, triggering the requirement that each challenged statement be 

supported by evidence that such involvement actually exists.  But there is no such 

evidence in the record.  To the contrary, all the evidence affirmatively refutes any 

such claim.  Dominion’s failure to meet its evidentiary burden forecloses its claims 

against Fox Corporation.   

3 The absence of any such evidence likewise would preclude Dominion from proving 
that Fox Corporation is the proximate cause of any injury it may have suffered on 
account of the challenged coverage, which is another essential element of its claims. 
See, e.g., Wilcox v. Newark Valley Cent. Sch. Dist., 129 A.D.3d 1230, 1234 (N.Y. 
App. Div. 2015) (defamation damages must be “based upon proof of harms limited 
to those that can be linked by proximate cause to the [] slanderous statements”). 

Deadline



26 

 

II. Dominion Cannot Hold Fox Corporation Vicariously Liable for Acts of
Fox News or Its Employees.

To the extent Dominion tries to revive the vicarious liability theories that this

Court has already rejected, this Court should reiterate that they fail as a matter of 

law.  But even if Dominion could pursue those theories, it has produced no evidence 

to support them, thus reinforcing the conclusion that Fox Corporation is entitled to 

summary judgment.  

As explained, this Court has already rejected Dominion’s argument that Fox 

Corporation can be held vicariously liable for the actions of Fox News or its 

employees.  “It is a general principle of corporate law deeply ‘ingrained in our 

economic and legal systems’ that a parent corporation ... is not liable for the acts of 

its subsidiaries.”  United States v. Bestfoods, 524 U.S. 51, 61 (1998).  To hold Fox 

Corporation liable for the acts of Fox News, Dominion would have to prove that Fox 

News “is wholly dominated and controlled by the parent corporation such that 

piercing the corporate veil is justified.”  Stern v. News Corp, 2010 WL 5158635, at 

*4 (S.D.N.Y. Oct. 14, 2010), report and recommendation adopted, 2010 WL

5158637 (S.D.N.Y. Dec. 16, 2010).  This Court has already made clear—

repeatedly—that Dominion cannot pierce the corporate veil, as “[i]t is well-settled 

that this [Superior] Court lacks jurisdiction to pierce the corporate veil.”  State ex 

Deadline



27 

 

rel. Higgins v. SourceGas, LLC, 2012 WL 1721783, at *5 (Del. Super. May 15, 

2012).   

This Court has likewise made clear that Dominion cannot get around that rule 

by trying to hold Fox Corporation liable through a so-called “agency” theory.  The 

“test for determining whether a corporation is acting as an agent for a related 

corporation is the same as the test imposed under the doctrine of piercing the 

corporate veil.” Kashfi v. Phibro-Salomon, Inc., 628 F. Supp. 727, 735 (S.D.N.Y. 

1986); see also Serrano v. N.Y. Times Co., 19 A.D.3d 577, 578 (N.Y. App. Div. 

2005) (“A parent company will not be held liable for the torts of its subsidiary unless 

it can be shown that the parent exercises complete dominion and control over the 

subsidiary”); Royal Indus. Ltd. v. Kraft Foods, Inc., 926 F. Supp. 407, 413 (S.D.N.Y. 

1996) (Plaintiffs cannot “mak[e] an end run around the ‘piercing the corporate veil’ 

doctrine by styling its claim in agency terms.”).  Any other rule would “undermine 

the strong policy that exists concerning the presumption of separateness and 

respecting the corporate entity,” Kashfi, 628 F. Supp. at 735, as this Court recognized 

in its motion-to-dismiss decision.  Fox Corp., 2022 WL 2229781, at *9.  Dominion’s 

agency theory thus fails as a matter of law for the same reason as its veil-piercing 

theory:  they are ultimately one and the same.   

In all events, even if Dominion’s vicarious-liability theories were not 

foreclosed as a matter of law, they would still be foreclosed as a matter of fact.  As 

Deadline



28 

 

explained in detail above, Dominion has failed to produce evidence that Fox 

Corporation exercised any editorial control over the challenged statements, let alone 

exercised the kind of “complete dominion and control” that veil-piercing demands.  

To the contrary, the record affirmatively refutes the exercise of any such “dominion 

and control.”  In addition to all of the testimony detailed above, the CEO of Fox 

Corporation, Lachlan Murdoch, testified that “it’s very hard for someone who’s not 

in the editorial, not responsible for the editorial management to come in at a board 

level or senior executive level and endorse or not endorse any particular show or 

comment.  It would be, frankly, inappropriate to do so.”  Ex. E40, L. Murdoch Dep. 

Tr., at 61:5-13; see also, e.g., id. at 63 and 202.  Suzanne Scott, the CEO of Fox 

News, likewise refuted any claim that Fox Corporation exercises editorial control. 

For example, when asked:  “Q. I’m surprised you didn’t list Rupert or Lachlan 

Murdoch in that list.  They are involved too, aren’t they?,” she responded, “A. They 

are not involved in making decisions about talent, no.”  Ex. E32, S. Scott Dep. Tr., 

at 34:13-19; see also, e.g., id. at 33:23-34:12 and 208:2-7.  Dominion could not even 

begin to try to prove a veil-piercing claim when it does not even have any evidence 

that Fox Corporation exercises any control at all over what content Fox News 

chooses to publish.  

* * *

Deadline



29 

 

In short, even setting aside the problem that vicarious liability is foreclosed as 

a matter of law, there is no evidence to support it.  Dominion thus must produce 

evidence that would sustain a finding that Fox Corporation directly participated in 

the creation or publication of each challenged statement, which it likewise has failed 

to do.  Dominion’s Complaint should accordingly meet the same fate as so many 

other efforts to hold a parent company liable for the publications of subsidiaries: 

dismissal in its entirety.  See Franklin v. Daily Hldgs., Inc., 135 A.D.3d 87, 96 (N.Y. 

App. Div. 2015) (dismissing a defamation claim against News Corp. for an article 

published by its subsidiary in the Daily); Stern, 2010 WL 5158635, at *4 (granting 

summary judgment dismissing a defamation claim against News Corp. for an article 

published by its subsidiary, the New York Post); Williby v. Hearst Corp., 2017 WL 

1210036, at *4 (N.D. Cal. Mar. 31, 2017) (dismissing defamation claim against 

parent company where “[p]laintiff allege[d] no facts that suggest the [parent] 

authorized or otherwise manifested the intent for [its subsidiary or the subsidiary’s 

journalist] to act on its behalf”); Martin v. Mooney, 448 F. Supp. 3d 72, 79 (D.N.H. 

2020) (dismissing defamation claims against parent company where “complaint 

[did] not . . . include facts that support a reasonable inference that the corporate 

relationship between [parent and subsidiary] [was] being used to accomplish a 

wrongful purpose”).  

Deadline



30 

 

III. Dominion is Not Entitled to Recover Economic or Punitive Damages
From Fox Corporation.

Even if Dominion could establish liability, Fox Corporation is entitled to

summary judgment on Dominion’s claims for economic damages, including lost 

profits and lost enterprise value, for the same reasons and evidence articulated in the 

FNN MSJ.  Fox Corporation incorporates by reference Section III of Fox News’s 

opening brief.  Indeed, Dominion’s causation theories are (if possible) even more 

strained as to Fox Corporation, which did not even exercise any control over the 

creation or publication of any of the challenged statements.  

Dominion likewise is not entitled to seek punitive damages against Fox 

Corporation.  To recover punitive damages, Dominion would have to prove not only 

actual malice, but common-law malice, which requires proof that the defendant 

made defamatory statements “out of hatred, ill will, or spite.”  Celle v. Filipino Rep. 

Enters. Inc., 209 F.3d 163, 184 (2d. Cir. 2000).  “[A] triable issue as to common-

law malice is raised only if a reasonable jury could find that the speaker was solely 

motivated by a desire to injure the plaintiff.”  Present v. Avon Prods., Inc., 253 

A.D.2d 183, 189 (N.Y. App. Div. 1999).  Moreover, New York law does not permit

strict vicarious liability for punitive damages.  Dominion would instead have to 

prove that “a superior officer” at Fox Corporation—i.e., someone with “sufficiently 

high” responsibility in the organization—“participate[d] in, or ratifie[d] [the] 

Deadline



outrageous conduct.”  Loughry v. Lincoln First Bank, N.A., 494 N.E.2d 70, 75-76 

(N.Y. 1986).  And given its own allegations, that someone would have to be Rupert 

or Lachlan Murdoch.  

As explained in Parts I and II, Fox Corporation did not make, create, publish, 

or direct any of the challenged statements at all, let alone do so with actual malice. 

But even if Dominion could somehow prove its accusation that Rupert or Lachlan 

Murdoch (or even anyone else at Fox Corporation) was responsible for the 

challenged statements, there is zero evidence that any high-level executive at Fox 

Corporation harbored any ill will toward Dominion.  To the contrary, even 

Dominion’s own expert agrees that “[t]here is no evidence that Fox, its hosts, 

producers, and executives particularly wanted to harm Dominion.”  Ex. F5, Sesno 

Report, at ¶63 (Nov. 28, 2022).  Indeed, Dominion has never even argued that 

anyone at Fox News or Fox Corporation harbored some deep-seated ill will toward 

Dominion.  As to both Fox News and Fox Corporation, Dominion’s theory has 

instead always been that Dominion was collateral damage in an effort to boost Fox 

News’s ratings and help then-President Trump.  See FNN MSJ Brief at 154; Ex. F5, 

Sesno Rep., at ¶63.  While even that theory has not panned out now that the evidence 

is in, it is legally insufficient to satisfy the exceptionally demanding common-law 

malice standard.  Accordingly, Dominion’s claim for damages, punitive or 

economic, fails as a matter of law. 

31 

 

Deadline



32 

 

CONCLUSION 

For these reasons, the Court should grant Fox Corporation’s motion for 

summary judgment. 

OF COUNSEL: 

Dan K. Webb 
WINSTON & STRAWN LLP 
35 W. Wacker Drive 
Chicago, IL 60601-9703 
(312) 558-5600

Paul D. Clement 
Erin E. Murphy 
CLEMENT & MURPHY, PLLC 
706 Duke Street  
Alexandria, VA 22314  
(202) 742-8900

Scott A. Keller 
LEHOTSKY KELLER LLP 
200 Massachusetts Avenue NW 
Washington, D.C. 20001 
(512) 693-8350

Eric M. George 
Katherine A. Petti 
Noah S. Helpern 
ELLIS GEORGE CIPOLLONE 
O’BRIEN ANNAGUEY LLP 
2121 Avenue of the Stars, 30th Floor 
Los Angeles, California 90067 
(310) 274-7100
Dated: January 17, 2023

/s/ Blake Rohrbacher 
Blake Rohrbacher (#4750) 
Katharine L. Mowery (#5629) 
Angela Lam (#6431) 
RICHARDS, LAYTON & FINGER, P.A. 
920 North King Street 
Wilmington, DE  19801 
(302) 651-7700

Attorneys for Defendant Fox Corporation 
Deadline


